Programma Visual Storytelling

creatief ontwerpen – Service Design – UX

Barbi Q 2019

Barbi Q = Barbi Question

De vrouwelijke en mannelijke barbificatie/kennyficatie van onze maatschappij onder invloed van sociale media en reclame is het centrale thema tijdens deze opleiding.

We stellen de zelfnormering en de authenticiteit van schoonheid in vraag als maatstaf van geloofwaardigheid bij het overbrengen van de boodschap aan de personas (doelgroep).

We combineren creatief ontwerpen en Service design / UX om dit thema te onderzoeken en vorm te geven.

Fake news

In een tijdperk waar fakenews een stempel is op elk niet gecontroleerd of met bewijsmateriaal gestaafd bericht, beëinvloedt en misleidt de reclamewereld ons vrijblijvend in opdracht van bedrijven, organisaties en drukkingsgroepen. “Storytelling” rond actualiteit is daarbij een vaak gebruikte techniek. Waarom is emotie zo belangrijk? Wat is geoorloofd, wat is fantasie, wat is copy/paste, wat is het origineel. Waar begint de fabel en waar bevindt zich de correcte informatie?

Programma 21 augustus

Programma 22 augustus